-
Bomben. Vattnet är alltid varmt.
-
Kungsholmen Vilken dag, vilket väder!
-
In i dimman. Vattnet är alltid varmt.
-
Dyket Vattnet är alltid varmt.
-
Kallbad Vattnet är alltid varmt.
-
Vinterbad Vattnet är alltid varmt.
-
Kungsholmen Lunch i det fina vädret!
-
I stormens öga. Ovädret på väg in över kajen
-
Vinterbad vid kajen. Vattnet är alltid varmt.
-
Vinterbild Vinter! 🥶
-
Oskarslundsbacken Nytt kvarter på uppbyggnad
-
Första dagen på semestern På den tiden utsikten var ok fortfarande
-
Utsiktstornet Byggena som fortskrider
-
Sjöviksbacken En bättre fredag
-
Nermontering av byggkran Nermontering av 100meterskran med mobil kran.
-
Liljeholmskajen Fler och fler hus byggs
-
Liljeholmskajen nyårsdagen 2020 Liljeholmskajen vinter
-
Bygge på Liljeholmskajen Uppbyggnad av Liljeholmskajen
-
Brohuset Brohuset taget från Tantolunden
-
Hungerstrejk Några aktivister från Extinction Rebellion sitter på trappan vid Riksdan. Killen i mitten har hungerstrejkat här i fyra dagar för att uppmärksamma klimatkrisen.
-
Hurra för vinter och pulka 2018 Våra barnbarn Moa och Uma har roligt i pulkabacken i Drakparken. Varm choklad och bullar finns med förstås!
-
Traditionsenligt pepparkaksbak med barn och barnbarn Varje år innan advent samlas alla barn och barnbarn i vårt kök för pepparkaksbak och naturligtvis ett pepparkakshus.
-
Sol och måne samtidigt i november Hundpromenad runt Årsta, blir aldrig trött på Kajen
-
Covid 19 och fantastisk soluppgång Insjuknade i C-18 under april, vaknade tidigt om morgnarna. Kände hopp denna morgon.
-
Kungsholmen Bästa med att vara tidig till jobbet, inga människor!
-
Söderströmsbron Ännu en vacker morgon påväg till jobbet.
-
Klimataktivism i det lilla Klimataktivsm för den som inte tror på revolutioner och undergång.
-
Svedmyra Ut på en shoppingtur med pappa!
-
Kungsholmen Båttur i regnet
-
Kungsholmen Regnig morgon på Kungsholmen
-
Kungsholmen Graffitin är ju helt fantastisk!
-
Svedmyra T-station Härliga vårmorgnar är äntligen här!
-
Byggnation vid Sergels torg Under promenader i Stockholm dyker bilderna upp som ur tomma intet. Det gäller framförallt att se sig om för att upptäcka de något annorlunda vinklarna.
-
Svedmyra T-stn, busshållplats Fin morgon påväg till jobbet!
-
Typisk sommardag vid kajen Pappa Victor & sonen David innan deras första sommardopp, juni 2020
-
Sollentuna blir mer färgat Det finns flera sätt att sätta färg på tillvaron och i Sollentuna tar de hjälp av nya byggnader som blir mångfärgade. Det är riktigt trevligt.
-
Första doppet efter vintern Pappa och sonen på väg till Liljeholmskajen för att doppa
-
Urban Evolution Lab Stockholm Bee Urban är beundransvärda klimatentreprenörer enligt mig. Att besöka deras Urban Evolution Lab med odlingar och experiment på taket till Garnisonen vid Karlavägen är en upplevelse. Jag har lärt mig mycket på deras fredagsdebatter där och njutit frid eller vimmel i deras lilla arkitekturprisade takpaviljong.
-
Svedmyra En fin morgon påväg till jobbet!
-
Bygget av Sjöviksskolan Grunden läggs för Sjöviksskolan
-
Älvsjö Station busstorg Älvsjö på en söndag, tomt.
-
Biologisk mångfald på Bergianska Besökte Bergianska med vännerna. Att vandra ut dit och att studera odlingar, utställningar och vackra miljöer är en slags vardaglig klimataktivism.
-
Kranarbete Kajen 6 Flera lyftkranar samarbetar kring Kajen 6.Några byggarbetare syns på takets kant.
-
Så kom hösten även detta år Trots att allt är mer upp och ner med smittspridningen av Covid-19 så kom hösten med alla dess vackra färger och fåglarna som flyttar söderut.Vi är ett steg närmre vårt mål till att vår hund ska bli en assistanshund åt vår dotter men ändå så långt ifrån. I september klarade han lämplighetstestet och nu skulle vi ha påbörjat utbildningen tillsammans med en certifierad instruktör. I flera regioner har nu de allmäna råden skärpts, så även i vår. Fram till den 19/11 och mest troligen längre avråds vi bl a från att umgås med andra än de i våra familjer. Utbildningen kan inte påbörjas. Inga ekipage får träffa sina instruktörer. Det finns inget mer viktigt nu än att vi är rädda om varandra och tänker ett steg längre än vad som är ens egna behov och önskemål. Efter sommaren var det som att alla glömde bort allt vad pandemi innebar och nu står vi här med människor som fortfarande går på fester, har middagar hemma och trängs på kommunala färdmedel. Det är svårt att hålla social distansering och avstå från det man är van vid. Vi längtar efter att få påbörja utbildningen och vi saknar våra anhöriga. Desto mer ansvar vi alla tar desto kortare tid kommer detta att ta för att passera. Det jag säkert vet är att hösten kommer att övergå till vinter och med den kommer jul och nyår. Nej, inget är som vanligt och kanske blir det aldrig det igen.
-
På väg till Årstaberg På väg till jobbet vid Årstaberg. Tar genvägen via nya trappan vid Sjöviksbacken. Det är fortfarande tillräckligt mörkt för att den ska vara upplyst
-
Byggkranar En kran har monterats upp för att ta ner en annan byggkran. Snart är det bara sista skrapans byggkranar kvar.
-
Byggkran i dimma Utsikt från balkongen.
-
Höstsol Höstsol på vår favoritplats vid kajen i Marievik med utsikt över Årstabron. Mimmi, Axel och Tilda Lester.
-
Skolavslutning 2020 Skolavslutning 2020 utan föräldrar och sedvanligt firande. Elvira Lester slutar fyran.
-
Augustikväll 2020 En varm kväll ii augusti 2020 när ingenting var som vanligt. Anders och Tilda Lester.
-
Lillebror och storasyster. När lillebror har vuxit om storasyster med råge! Axel och Tilda Lester.
-
Jul på Fredsborgsgatan Elvira, Axel och Tilda Lester är redo för julafton dan före dan.
-
Till jobbet Juni 2020, Brohuset
-
Årstabron är Vår-stads-bro Bron, alltid nära, alltid närvarande
-
Kajens natt På väg hem från festen
-
Nyöppnad Kato Första gången på besök hos Kato
-
Vinterdagen Sol efter långa vintern
-
Vår nya skola Äntligen fick vi platsen i den nya Sjöviksskolan!
-
Solnedgång över söder Solnedgång över söder tagen från Brohuset sommaren 2020
-
Kajen vacker kväll i oktober 2020 Får aldrig nog av vackra kajen oavsett årstid och klockslag
-
Utsikt från min balkong Dramatiska moln på min himmel
-
Kajen en mulen kväll nov 20 Vackert på kvällen vid kajen
-
Bakgata vid berget i Liljeholmskajen Kvällspromenad - då kan man upptäcka mycket fint
-
Sturehill En vacker gata uppe bakom Liljeholmskajens brus
-
Kollar in mot stan Vackert efter att ha handlat på Hemköp att bara sitta och titta lite in mot stan
-
Vi möts vid det svarta huset Bra landmärke i Liljeholmskajen
-
sommarkväll Tagen på sensommaren 2020
-
Nyår2020 Tog bilden med stativ och kamera
-
Big city view-Liljeholmskajen Kvällspromenad och suga in vackra vyer
-
Vilar lite Kvällspromenad i Liljeholmskajen
-
Kvällspromenad Vy mot mitt kvarter
-
Årstabroarna en tidig höstmorgon. De båda Årstabroarna speglade i Årstavikens blanka vatten en vacker höstmorgon 2015.
-
Brohuset en solig vårdag. Det svart- och vitrutiga Brohuset i grodperspektiv, en solig vårdag 2020.
-
Sjövikskajen Sjövikskajen i solnedgång
-
Morgonbadare i soluppgången Morgonbadare på badbryggan längs Liljeholmskajen i en helt fantastisk novembersoluppgång.
-
Liljeholmskajen/Årstaviken På hemväg över Årstabron när regnet dragit förbi.
-
November 2020 Här försvinner tåget in i den gamla tunneln.
-
November skymning Härlig solnedgång på liljeholmskajen i november. Även november bjuder på fina färger.
-
Skyline Liljeholmen Solnedgåg tagen från min balkong på Sturehillsvägen i november
-
Spegelblank och ljuvlig morgon En stilla och vacker morgon på promenad runt viken
-
Mystik Allahelgona. Mystik på kajen.
-
Morgonpromenad Njuter varje gång solen stiger upp över horisonten
-
Solen stiger upp under Årstabron Solen kämpar sig igenom de puffiga molnen en tidig morgon.
-
Ljuvlig morgon Älskar att promenera tidigt på morgonen och möta dagen och vackra vyer
-
Liljeholmskajen i morgondimma På en av mina många morgonpromenader runt Årstaviken fotade jag denna bild.
-
Höst på Liljeholmskajen Vacker plats att bara sitta i och njuta av utsikten
-
Utsikt från balkong Fantastisk utsikt mot Årstaviken. Olika varje dag
-
Fredag morgon! Fredagen den 6 november 2020 så gick jag ner med kameran för att fånga soluppgången.
-
Godmorgon höst På väg till jobbet en vacker höstmorgon
-
Dimmig Halloween morgon Dimmig morgon vid Kajen där himmel och jord blev ett
-
Arbetsplats Blickar ut över byggarbetsplatsen, där bostadshusen Sjöviksterassen ska ligga.
-
Brohuset Coolt
-
Brinnande himmel Magisk himmel.
-
Tänk att bo i stan och kunna ta sig ett dopp😀 Ljuvligt att ha gillgång till ett kvällsbad.
-
Senaste bygget med restaurang på topp Fantastiskt roligt att följa Kajen 6 och den restaurang som byggs. Ser fram emot att gå och äta här !
-
Kungsholmen Fin besök under fikan i solen.
-
Kungsholmen Fika paus i solen.
-
Kungsholmen Den perfekta vårdagen, alla njuter verkligen!
-
Kungsholmen Vårfika i solen!
-
Kungsholmen Solen är äntligen här!