-
Katastrof? 0h, nej. Bladlöss på mina tomater. Jag sköljer och tar bort. Jag hoppas att det funkar.
-
Begravningskaffe Min väns mammas begravning, Begravningskaffet fick vi ta ute pga Corona.
-
Bussresa På bussen måste man använda munskydd under rusningstid
-
Kungsholmen Äntligen börjar det bli en aning ljusare på morgonen! ❤️
-
Väntan i många år Vissa byggbolag väntar hur länge som helst med att utveckla de markområden de införskaffat från bland annat kommuner. Detta är ett sådant exempel som sett ut så här i massor av år.
-
Vintersöndag i coronatider I februari 2021 var det vinter för en gångs skull, vilket är ovanligt. Sedan i kombination med pandemin så var det aktiviteter men alltid med mer än säkerhetsavstånd.
-
Kungsholmen Snö och sol, underbart! ❄️☀️
-
Kungsholmen Snö och sol, underbart! ❄️☀️
-
Kungsholmen Snö och sol, underbart! ❄️☀️
-
Kungsholmen Snö och sol, underbart! ❄️☀️
-
Kungsholmen Snö och sol, underbart! ❄️☀️
-
Kungsholmen Det är så konstigt att bron är borta 🤨
-
Influencerpappa För första gången under den här tiden så har vi köpt drivethrough snabbmat. Jag piffade upp den bleka cheesecaken med lite bär. Pappa tyckte den var så fin att han tog kort på den som en riktig influencer.
-
Första Blåbärspajen Pappa och jag har plockat blåbär i skogen. Jag bakar aldrig, så det här är min första blåbärspaj (vid 48 års ålder). Den blev jättegod. Jag gör mitt bästa för att förgylla vardagen.
-
Födelsedagsklänning Min klänning matchar vädret. Jag har födelsedag, vi firar litet i år men jag har ändå festklänningen på.
-
Annorlunda Födelsedag Jag fyller år och vi firar med en liten utflykt. Pappa som också är isolerad har kommit på besök. Då han kör så har vi större räckvidd. Vi har picknick i Hagaparken. Omgivningen är så vacker, vädret är perfekt och vi har hittat socialt distanserad skugga under ett stort träd.
-
Trött barn En pappa försöker få med sig sitt trötta barn som inte orkar gå längre.
-
Arbetsbåt på Strömmen nära Slussen En arbetsbåt nära Slussen i det kalla vädret som rådde i slutet av januari och början av februari 2021
-
Älvsjö torg Äntligen fredag, kunde inte komma mer lägligt!
-
Fridhemsplan Äntligen fredag, kunde inte komma mer lägligt!
-
Fridhemsplan Äntligen fredag, kunde inte komma mer lägligt!
-
Fridhemsplan Äntligen fredag, kunde inte komma mer lägligt!
-
Fridhemsplan Äntligen fredag, kunde inte komma mer lägligt!
-
Nyårsballonger Allt blir festligare med ballonger!
-
Vintermorgon på Strömbron En vacker vintersol, bilden tagen feån 76:ans buss på väg till jobbet.
-
Östermalm Det var riktigt kallt idag, kommer inte ens ihåg när jag frös så mycket sist! 🥶
-
Östermalm Det var riktigt kallt idag, kommer inte ens ihåg när jag frös så mycket sist! 🥶
-
Östermalm Det var riktigt kallt idag, kommer inte ens ihåg när jag frös så mycket sist! 🥶
-
Stureplan Det var riktigt kallt idag, kommer inte ens ihåg när jag frös så mycket sist! 🥶
-
Kungsholmen Det var riktigt kallt idag, kommer inte ens ihåg när jag frös så mycket sist! 🥶
-
Kungsholmen Det var riktigt kallt idag, kommer inte ens ihåg när jag frös så mycket sist! 🥶
-
Kungsholmen Det var riktigt kallt idag, kommer inte ens ihåg när jag frös så mycket sist! 🥶
-
Kungsholmen Det var riktigt kallt idag, kommer inte ens ihåg när jag frös så mycket sist! 🥶
-
Svedmyra Här snöar det ännu mer, galet!
-
Svedmyra Här snöar det ännu mer, galet!
-
Svedmyra Här snöar det ännu mer, galet!
-
Svedmyra Här snöar det ännu mer, galet!
-
Svedmyra Här snöar det ännu mer, galet!
-
Svedmyra Här snöar det ännu mer, galet!
-
Kungsholmen Hatar när snön blir brun och slaskig! 😞
-
Kungsholmen Hatar när snön blir brun och slaskig! 😞
-
Hötorget Nu börjar det snöa ordentligt, undra hur den här dagen slutar! ❄️
-
Hötorget Nu börjar det snöa ordentligt, undra hur den här dagen slutar! ❄️
-
Hötorget Nu börjar det snöa ordentligt, undra hur den här dagen slutar! ❄️
-
Svedmyra tunnelbanestation Nu börjar det snöa ordentligt, undra hur den här dagen slutar! ❄️
-
Slussen Ser ut som det har varit krig här, svårt att kunna föreställa sig slutresultatet
-
Kungsholmen Sol, snö och kyla, mitt drömväder! ❤️
-
Kungsholmen Sol, snö och kyla, mitt drömväder! ❤️
-
Kungsholmen Sol, snö och kyla, mitt drömväder! ❤️
-
Kungsholmen Sol, snö och kyla, mitt drömväder! ❤️
-
Kungsholmen Sol, snö och kyla, mitt drömväder! ❤️
-
Kungsholmen Det är något med orörd snö, man vill bara slänga sig rakt ut!
-
Hötorget Snön ljusar verkligen upp mörka morgnar ❤️
-
Coronakalas Min älskade bror har kommit med sin fina familj. De bor i en stuga på den lokala campingen. Jag fyller år om några dagar så min bror har förberett våran favorit Chelo Cabab. Han grillar, vi pratar och skrattar och njuter av varandras sällskap,på Coronasäkert avstånd. Alla längtar efter att få kramas,speciellt farfar och minstingen.
-
Tomatdjungel 2 Mina planterade tomatskivor växer och frodas på balkongen, det har till min chockade förtjusning blivit 8 plantor, de flesta har blommor och små tomatämnen. Detta är ett dagligt glädjeämne. En rolig liten syssla då de i värmen behöver vattnas flera gånger om dagen. Varje ny blomma och knopp är en nyhet.
-
Tomat djungel 1 Mina planterade tomatskivor växer och frodas på balkongen, det har till min chockade förtjusning blivit 8 plantor, de flesta har blommor och små tomatämnen. Detta är ett dagligt glädjeämne. En rolig liten syssla då de i värmen behöver vattnas flera gånger om dagen. Varje ny blomma och knopp är en nyhet.
-
Museisubstitut Jag saknar mina saker där hemma, att gå på museum, att gå på kuriosamarknader att resa. Jag gör ett eget litet kuriosakabinett. Jag gör etiketter till lådorna, lägger mina skatter i små burkar och ställer fynd i hyllorna. Helt plötsligt så har de ett nytt sammanhang.
-
Jordgubbar På sommaren så önskar jag mig jordgubbar varje dag, men det är svårt när man är isolerad. Beställer man mat på nätet vet man inte vad man får. Idag så hjälpte en volontär oss att stödhandla. På listan var jordgubbar, men bara om de var fina. De var perfekta.
-
Sommaridyll På en av våra promenader går vi förbi ett tistelsnår. Tistelnektaren måste vara väldigt god, för blommorna är översållade med olika fjärilar och luften är fylld av dem. Vi står och tittar riktigt länge. Ingen av dem är stilla särskilt länge.
-
Neonblommor Så knallrosa blommor har jag aldrig sett. Har inte lyckats hitta vad de heter. Nu när nya intryck är så få är det här ett extra stort glädjeämne.
-
Snöfall i februari Ljuvlig snö, lagom kyla. Stockholm gör sig i vinterskrud. Bilden tagen på Grevgatan.
-
Pulka på Gärdet Äntligen kom snön och kylan! Efter ett mindre vintrigt jullov kom snön till Stockholm. På Gärdet, i Kampementsbacken, kan man åka i en lång backe. Nedanför syns längdspåret som staden preparerat.
-
Hötorget Snön gör verkligen Stockholm ljusare! ❤️
-
Historiska museet Porten mot Narvavägen
-
Historiska museet Innergården
-
Oscarskyrkan På Narvavägen
-
Port i Lärkstaden Port i Lärkstaden
-
Vada sjökullar Vada kyrka i bakgrunden
-
Markims kyrka i Vallentuna
-
Markims kyrka i Vallentuna Norr om Vallentuna centrum
-
Vallentuna Kvarnen i Torsholma
-
Nockeby Kista i fonden. Plåtat från Bredäng.
-
Stora Essingen Plåtat från Bredäng
-
Solstugan i Fredhäll Plåtat från Tranebergsbron
-
Lovön Lovön
-
Liv Har lantrashöns. Det innebär att de tar paus från äggläggningen när det är kallt, mörkt, eller när de ruggar. Så därför känns det magiskt då förra årets kyckling tycker nu är en bra tid att börja värpa. Minus åtta grader ute och jag har ett varmt ägg i handen.
-
Coronahår efter ett år Anpassning. Antar det är ett naturligt steg. Först satt man hemma och åt för mycket, promenerade för litet och glömde att borsta håret (och fick panik när man kom på det samtidigt som man klickade på webbkameran). Sedan tröttnade man på sladdret runt magen och de stela axlarna och lade upp rutiner för maten, motionen och ja... trasslet blev litet jobbigt det med.
-
Snöcyklar Det var mycket snö i Stockholm i slutet av januari 2021. Här några cyklar på Stureplan.
-
Skidåkare på Djurgårdsslätten Det var mycket snö i Stockholm under slutet av januari 2021. Här en skidåkare på Djurgårdsslätten.
-
Svedmyra Tänk om man kunde få skjuts hem i en pulka, lyxigt!
-
Kungsholmen Man har verkligen aldrig koll på varför det är flaggdag, kanske något man lär sig lagom till pensionen
-
Kungsholmen Vilken snöstorm men vad härligt! Mer snö åt folket!
-
Gullmarsplan Idag var det faktiskt mindre folk på coronabanan, tänk om man ändå kunde jobba hemifrån
-
Slussen Slussen ser verkligen ut som ett bombnedslag
-
Bernie på lotten Tur Bernie är varmt klädd när han besöker koloniområdet 😀.
-
Bernie i familjen Familjebilden är tagen i Boden på garnisonens dag. Vi tyckte Bernie Sanders passade in.
-
Dags att docka ut Kryssningsfartyget Hebridean Sky är färdigrenoverat på Stockholms reparationsvarv på Beckholmen
-
Prestentation hemifrån Hela familjen är magsjuk. Yngste sonen bara lindrigt, men inte riktigt läge att gå till skolan. Han har dock en viktig presentation att göra och ber mig kolla med läraren om han kan få delta i lektionen över distans. Det löser sig- En kompis får ringa upp och så deltar sonen över video i sin presentation. Kompisens batteri tar slut och sonen sätter sig i kartongen hans nya dator kom i så länge.
-
Kungsholmen Dom verkar ha fiskat upp en hel del i Klara sjö
-
Svedmyra Med snön kommer ljuset!
-
Svedmyra Med snön kommer ljuset!
-
Svedmyra Med snön kommer ljuset!
-
Hårda bud Ett cykelbud kör förbi Hasselbacken på Djurgården
-
Paddling vid Reimersholme En man paddlar vid Reimersholmen i januari 2021
-
Beckholmen Kryssningsfartyget Hebridean Sky låg i torrdocka på Beckholmen för renovering mellan november 2020 till januari 2021.
-
Expansionen fortsätter Överallt i Upplands Väsby pågår det nybyggnation av bostäder och trots det är det långa köer för att få tag på bostäder.
-
Älvsjö torg Äntligen fredag, snöigt och ljust, det kan inte bli bättre!
-
Hötorget Stockholm är alltid vackrast i snö!
-
Alby höghus En bild tagen från busstationen ”Alhagsvägen” i Alby, Botkyrka. Bilden föreställer höghusen på Albyvägen under morgontimmarna.
-
Snöskottning med stil En man skottar snö på Djurgårdsslätten