Utanför Stockholm och runt om i vårt land finns något kan liknas vid ”Allsvenskan” i segling. Besättningar åker från hamn till hamn och möts i deltävlingar så fort vädret är stabilt tills det att höststormarna blir för kraftiga. När så sker koras en sammanlagd vinnare bland besättningar bestående av passionerade vanliga seglare.
Här ligger jag på semestern på sofflocket med mediciner och krycka. Mitt i värmeböljan gjorde jag illa foten och blir mestadels liggande hemma. Så kan det gå.(Taget med stativ och fördröjd exponering.)
Närsholmen är en vacker savannliknande halvö på sydöstra Gotland med en anslående fyr. Vi cyklade runt den. Bilden visar också det dramatiska vädret under veckan. Med omväxlande strålande sol och varmt till åska, regn och ca 14 grader
Jag och min bästa vän solar i bikini på visbymuren, på Gotland. Vi har bara fötter och solen hettar mot muren. Vi "steker". Resan hit med buss, pendel och båt var värt det.
Han har fått sina första träningskläder, innan han fick sina kläder tyckte han det var tråkigt att spela fotboll. Så den här dagen var han jätteglad och bara sprang till sina lagkamrater för att visa att han är med i laget nu.
Varje morgon åker jag med linje 19 över Skanstullsbron. Denna februarimorgon var kall men jag var glad att jag satt på tunnelbanan istället för i bilköerna på bron.
Vi fiskade kräftor i Orlången vid Sundby gård i Huddinge. Fotot visar blankt reflekterande vatten med natur och i kvällsljus - ett tidstypiskt motiv som uppskattas av många.
Vi är på väg mot ljusare tider men än get februarikvällen en fin, mörk bakgrund mot ljusprakten på Sergels torg. Att ta en kvällspromenad genom stan är underskattat: belysta fasader och konstverk smyckar staden - året om.
Sergels torg är både älskat och hatat. Det mest ikoniska för torget är glasspiran som nyss har rengjorts och lyser med glada färger. En ljusare värld kommer snart....
Samma motiv som förra bilden men lite tydligare. Man ser från Mariahissen till Gamla stan, nedanför är Söder Mälarstrand. Byggkran från arbetet med Citybana.
Kriget i Ukraina upprör många och fortfarande är det många som p g a corona inte vill ha någon bredvid sig i tunnelbanan. Detta kan kombineras med att ställa en väska med budskap på sätet bredvid sig: "krigsfilmer är barnförbjudna, varför är inte krigen det?" En bra fråga.