Delar av det konstverk som var placerat i trappan ner till gamla centrumet, det demonterades vid ombyggnaden och placerades slutligen på denna plats. Här låg förut Apoteket, Elimkyrkan. Tumba Gummiverkstad med flera småföreteag, efter Dalvägen.
Det gamla konstverket som stod i trappan ner till centrum. Detta revs när centrum byggdes in och blev som i dag. Verket är uppställt på Platsen där Apoteket låg i backen upp mot Storvreten.
Bilden är tagen i korsningen Drottninggatan-Klarabergsgatan ca 12.30söndagen den 9/4. Jag hade kommit in till city för att delta i den storamanifestationen på Sergels torg tillsammans med många tusenmedmänniskor.
Ett försök att nå högre i kulturranking?Plaströret har i två månader förlöjligat minnesmärket på Aniaraplatsen i Sollentuna. Ansvarig tar inte hänsyn till platsens värdighet, konstnärens copyright eller besökarnas upplevelse.
Oljecisterner kan också vara vackra i det sena kvällsljuset! Bergs Oljehamn anlades 1959 och ligger vid Saltsjön mellan Nacka Strand och Nyckelviken i Nacka kommun!Troligen försvinner oljehamnen eftersom det anses att den ligger för nära befintliga bostäder och ytterligare bebyggelse planeras.
Jag planterade om några av mina krukväxter häromdagen. Min krysantemum hade mer rötter än jord i sin kruka så det var helt klart på tiden. Jag har ett litet citrus träd som är runt ett år gammalt som också har fått en lite rymligare kruka. Min nya påsklilja mår bra på fönsterbrädan i sin nya kruka! Jag tycker att plantera om blommor och allt var det innebär är en väldigt trevlig och stillsam aktivitet som alla hade kunnat gynnas av att ägna sig åt :)
Drog ut jord, växter och krukor och satt på golvet på min lilla balkong och planterade om mina inneväxter en varm dag i juli. Blev jordig överallt, men fint i fönstrena och så skönt t att ha det gjort.
Här sitter jag gärna och läser, dricker iskaffe och luktar på tomatblad och mynta.
Idag hämtade jag kassen med varor som jag klickat i på nätet igår eftermiddag. Enda missen blev att jag fick hem EN banan istället för ett kilo bananer. Smidigt och jag behövde knappt gå ur bilen. Butiken har fått anställa en massa extra folk som packar kassar. #hållavstånd #icoronatider