"Jag tog den här bilden söndagen den 25 oktober 2015 från mitt hus, den fantastiska utsikten lockade mig. Det var speciellt de olika färgerna på träden som täckte bakom en hel del av "husen".Denna utsikt gör att man känner sig som i himlen."
Som en modern konstverk, men detaljerna avslöjar en mängd olika himmel och träd speglingar så väl som issprickor och 3D partiklar frusna på isens yta. Norrviken sjö.
Som så mycket annat i fotograferingen finns det ämnen som innehåller mängder av olika tekniker och utrustningsnivåer. Naturfotografering är en av dem och som även innehåller promenader i oländig terräng.
Ett hårt och slitsamt jobb med att hacka bort hade den här ensamma mannen tillhörande besättningen på Mariella! Fartyget hade bli blivit kraftigt nedisat på väg från Helsingfors till Stockholm och isen fick man bort senare med hjälp av ånga!
Efter flera år är det dags: den tillfälliga saluhallen monteras äntligen ner! Äntligen blir torget fritt igen och vi kommer kunna se den nyrenoverade saluhallen i sin prakt igen.
Nils Ferlin-bysten i Norrtälje.
Invigning: vid millennieskiftet (år 2000).
Plats: Nils Ferlins gränd, nära Norrtäljeån och Stora brogatan, centrala Norrtälje, med utsikt mot Stadshotellet.
Konstnär: Konrad Nyström.
Utförande: Byst i metall på granitfundament.
Koppling till platsen: Nils Ferlin (1898–1961) bodde i Roslagen och var ofta sedd i Norrtälje under 1940- till 1960-talet.
Bakgrund: Stadshotellet, numera hyresrätter och kontor. På Stadshotellets baksida finns en stor väggmålning föreställande en kvinna och ett barn.
Foto: Anette Grinde.
"No way out" har någon skrivit på den nedbrända kolonistugan i Ekbackens nedlgda koloniområde i Ingenting/Tomteboda, Solna. Tydligen ska det bli en SL-bussdepå i stället.
Detta är en av dom bilder tagna från Nobelligt som visades uppe vid Stockholms Slott i början av December.
De blev även en video på hela showen som finns på YouTube.
Denna bild är bara en av många som jag tog på kvällen den 3 December 2023, de är Nobel ljus show på Stadshuset, de var inte lätt att fota detta när de var iskallt
Vi hade varit på julmarknad i Gamla Stan och bestämde oss för att gå förbi Stadshuset och titta på ljusshowen. Det var fantastiskt vackert. En hyllning till alla nobelpristagare. Framför Stadshuset låg en Djurgårdsfärja.
En ljusinstallation från Nobelveckan. Om man snurrar låter den i takt med snurrhastighet! Det fanns 3 nu, 5 från början. Man kunde tydligen sitta i dem tidigare men inte längre.
Flera luft ballonger tvingades nödlanda kvällen 2013-07-25 bl a mitt på Observatorielunden. Passagerarna var skakade men ingen blev skadad som tur var. Det var visst ogynnsam vind förhållande som orsakade nödlandningen.
Norra Hammarbyhamnen vintern 2012. Jag står på Skanstullsbron och ser att vyn är ganska härlig. För att få med hela hamnen tvingas jag ta tre bilder som jag sedan syr ihop.
Vägverket (numera Trafikverket) arbetar med Norra länken. Värtabanans gamla bro vid Norrtull har rivits på detta foto. År 2025 ska Stockholm och Solna ha vuxit ihop och en helt ny stadsdel, Hagastaden, ska vara färdigställd.