Kusinerna Birgitta, Juliana, Birgit och Solweig träffades under en god lunch på Åhlens terass i Stockholm. Det var 36 år sedan vi sågs, vi pratade om våra mammor och vår mormor Ingrid som har betytt mycket för oss alla.
Efter att ha varit ute nästan hela dagen och rensat i rabatterna och gått på promenad med hunden, är det skönt att efter middagen få slå sig ned framför TV:n. Kvällens första program handlar om hundar hos veterinären.
Det fanns chans till norrsken senare på kvällen men eftersom denna utsikt är mot söder så nöjde jag mig med att fånga månen och stjärnorna denna magiskt vackra kväll. Kvinnodagen och mello final, vilken dag!
Det är verkligen en glädje när ljuset är tillbaka och man kan ta en kvällspromenad utan pannlampa! Just blå timmen ger en vacker kontrast till stadens ljus.
Kocken i seglargänget har fått ett svårt uppdrag med att grilla efter dagens seglingsstrapatser. Det blev ändock en trevlig grillfest på klipporna vid Tristonskären.
Kvällspromenad i kvällssol med vår schäferhund. Han är 12 år gammal, har varit sjuk en tid men ute i gräset bökar han på och viftar på svansen som vanligt.
Att inte bada vid Kvarnsandsbadet en enda gång under en sommar vore konstigt. Och tillslut blev det varmt nog och jag fick besöka stranden och bada i havet. Det var kallt, men skönt.
Kvisthamragruppen är en konstnärsgrupp i Norrtälje som driver projekt tillsammans. De gör, de målar, konstnärar, utforskar och skapar mervärden. Man blir glad av sånt.
Till julinatta (4/7-24) hade de målat en tavla tillsammans. Den var stor, vacker och ett tillsammansverk - som auktionerades ut till förmån för Läkare utan gränser. Det var glädje att se hur, att och varför.
Det är ett stordådsprojekt som skapat mycket för många. Det är ett gott exempel, för oss andra att ta efter. Tillsammansprojekt som ger mervärden också för andra, alltså.
Tack, till Kvisthamragruppen för ett finfint projekt. Det gav mig glädje, tillförsikt och inspiration att upptäcka det fantastiska tillsammansprojektet.
Ideella föreningsaktiviteter gör skillnad i människors liv.
Tack.
Bilden är tagen vid Lilla torget i centrala Norrtälje.
Paulina har skrivit en bok om AI, och premiärfesten var i den vackra gamla kyrkan som nu är avkristnad och omvandlad till tummelplats för mediefolk, kändisar och annat löst folk.
Inredningen ter sig intakt och på väggarna finns t o m psalmnumren kvar.
Kyrkorummet i Norrtälje kyrka. Det är en lugn och vacker plats där man kan börja sin dag i stillhet, med en stunds reflektion, som tankar för dagen. Kyrkan är ofta öppen, ligger mitt i staden och församlingen har många aktiviteter för daglediga i Mariagården som ligger strax intill kyrkan. För mig är detta en lugn och vacker plats. En tillförande plats.
Det här är hembygdsgården Labacken som ägs av St Eriks Gille - Roslagsbros hembygdsförening, Norrtälje. Gården erhölls som gåva i mitten av 1980-talet och har renoverats med i huvudsak ideella krafter. På hembygdsgården och i föreningen hålls aktiviteter sommartid. Vid midsommar arrangeras en stor midsommarfest, som drar stora mängder besökare som vill dansa, gå tipsrunda, fika i den vackra trädgården, se gamla ting som sparats, titta på det gamla huset och fiska i fiskdammen. De ideella krafterna ordnar och fejar innan, under och efter. Utan dessa fantastiska ideella krafter skulle gården och föreningen inte fungera. Vi bugar i glädje för deras kraft.