Pojke med gamla och nya leksaker. Pappa sitter bredvid och lär sonen hur man spelar ett spel i mobiltelefonen. Bredvid en legotraktor. (Vårsådd i bakgrunden.)
Veteran tåget som gick i trafik till 1977. Då kom de nya blåa vagnarna som de tagit från T-banan. Veterantåget åker några helger i juni varje år. Det är skön känsla att få åka som igen. Var så mycket trevligare, och så hade de rökkupé och lastvagn. Jag är född i Saltsjöbaden så jag har en viss förkärlek till dessa tåg.
Jag har alltid haft en dröm om att få vandra runt i dessa gamla hus i Gamla stan, ända upp till toppen. Dom är säkert lika vackra på insidan som på utsidan.
En affär som inte ser så mycket ut för andra men den innehåller tusentals världar och äventyr. SF-bokhandel har en speciell plats i mitt och säkert många andras hjärtan, tack för alla dessa år som varit och alla år som kommer ❤️🐉🚀🪐
Lite roligt att kunna promenera runt i Gamla stan utan att stöta på massor med turister på vanlig söndag (kanske inte så vanlig med tanke på Corona-tiden)
Gamla stan har stängt ned helt under Covid19, restaurangerna och butikerna stänger ned när det inte kommer några turister. Gamla stan har blviit något av en spökstad.