Det är äntligen fredag och det är ett helt otroligt väder för att vara i november! Kommer ihåg förra året när hela november bara var grå och mulen, dags att njuta ☀️😎
Vid lunchtid på en vanlig tisdag så slängde någon två handgranater mot ett café i Blåsut, två handgranater som tog flera timmar innan nationella bombskyddet förstörde. Gröna linjen mot Farsta ställdes in mellan Blåsut och Sandsborg, ersättningsbuss sattes in. Men dom vanliga bussarna som tex 163 mot Bredäng stod bara i Svedmyra och blinkade. Tänk vad stora konsekvenserna blir och hur många dom påverkar…ja, detta är verkligheten idag.
Det blir bara värre och värre med kollektivtrafiken för varje år som går, speciellt också när snön kommer. Man får vara glad om det ens dyker upp en buss, eller som här så kommer det två.
”Här är Sven-Erik”, säger elvaåringen och lägger en larv i min hand. Jag sitter i webbmöte och diskuterar behovet av dokumentation inom krisorganisationen. I morse trodde jag jag skulle in till kontoret, men jag började hosta och nysa i bilen, så då blir det hemmajobb.
Det finns inget dåligt väder. Irene (matte) hittade äntligen en färgglad regn-rock (som andas).Kommer väl till pass närZigge skall rastas.Kristallparken i Solberga, Hägersten
Lektion i Svenska på ett asylboende i Stockholm. Idag handlar det om bestämd/obestämd form. Man går laget runt och turas om att läsa upp meningar. "Lars har en katt och en hund".
En bild från min semester i Montenegro. Detta är en bild på en kyrka som ligger inuti sten och berg. Där var jättemycket folk från olika länder. Jag sov där, utomhus. Jag fick låna madrass och en filt.
Klubbstugan längst in i Gäddviken. En båtklubb som fortfarande torr- och sjösätter manuellt utan hjälp av tex mobilkran. Det finns ingen bilväg till området så traditionella metoder får fortsätta att gälla.
Swedbank har sedan länge haft sitt huvudkontor inne i centrala Stockholm. Närmare bestämt vid Brunkebergstorg. Snart ska flyttlasset gå norrut och till Sundbyberg. I anslutning till "det blå huset" där bland annat Bosch och Ricoh har kontor i Vreten/Lilla Alby byggs Swedbanks nya kontor. Grusvägen som syns närmast i bild är den banvall som Tvärbanan kommer att gå på om några år, närmare bestämt 2013.
IKEA Kungens Kurva har stora och tydliga symboler för att man ska hitta rätt. Jag arbetar bl.a. i en SIS Teknisk kommitté för att ta fram nya symboler för alla i svensk och internationell standard.OBS fotodatum och tid är INTE inprogrammerade i kameran
Finns det något mer hoppfullt än syren som precis ska slå ut? Som om året startar om på riktigt; allt väcks till liv. Denna ljuva doft av försommar minner om student och fest, ljusa nätter och den bitterljuva förgängligheten.
I renoveringen av Hötorget T-banestation så kan vi, glädjande nog, få en skymt av dess gamla skyltar. Fram till 1957 hette stationen Kungsgatan, men bytte namn till Hötorget, i samband med att tunnelbanenätet förlängdes söderut till Slussen.
En helt vanlig kväll på T-centralen i Stockholm i januari 2010. Bygget av Citybanan pågår och det är troligt att den här vyn kommer att se helt annorlunda ut om några år. Gången till höger är den långa gången under Vasagatan och bort mot Stockholm central.